Friday, September 22, 2023

20 septembrie 2023


am vizitat ieri, 20 septembrie 2023, după ani de zile ceea ce se mai numește Moara Roșie, sincer, o credeam primenită sau cel puțin mai stabilă, dar în realitate o „sprijină” natura, vegetația, stihia verde și necontrolată, și cîteva stinghii metalice aplicate pe aici-colo; este foarte clar că nimeni nu mai are soluții, nici poftă să se ocupe de ea, să o salveze, să-i ofere o nouă șansă (în treacăt fie vorba, întregul areal limitrof este sufocat de așa-zisul „neo-gotic moldovenesc”), și deci, terenul de sub ea este infinit mai prețios decît edificiul vechi însuși! 
Bun, asta am o știu de acum mai bine de un deceniu, dar care au fost soluțiile celor care se ocupă de protejatea, promovarea & mediatizarea patrimoniului cultural local?
Din ce am văzut, interesele sunt doar de luat cu japca, de turmentat opinia publică, și de accesat niște fonduri finaciare fără nici o acoperire în teren.
La fața locului Moara Roșie arată așa cum am văzut-o eu, și camera mea Canon EDS 550D, din care am extras această realitate fotografiată: dezolantă, periculoasă, funestă, dar încă demnă în toată splendoarea decrepitudinii sale! 

foto: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063462163730   







 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home