Friday, March 21, 2008

O propunere valabilă

Arhitectul Ioan Augustin despre Moara Roşie:

"Cred că o soluţie negociată, în care se reconstruieşte prezenţa obiectului, întreagă sau parţială, după introducerea de parcaje şi cu completare până la limita de permisivitate urbană a regulamentelor (ca să ofere argumente dezvoltatorului), este cea mai bună. Dacă se forţează păstrarea ei ca atare, ea va dispărea prin furtişaguri, prin corupţie, prin eludarea sau ocolirea legii. Cultura conversiei nu a prins rădăcini nici în România şi, mă tem, nu o va face nici în MD, pentru că există un deficit de saturare cu "istoricitate" la nivelul percepţiei medii. În Anglia e cool să converteşti clădiri cât mai vechi la utilizări cât mai noi şi mai neconformiste (de altfel, acest concept de radicalitate reiese din chiar termenul de conversie, există cutremurul religios, pe care îl ai când îţi schimbi credinţa)".

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ce developer din MD ar investi in conversie?! asta e o intrebare REALA...

Friday, March 21, 2008 1:25:00 AM  
Blogger vladimir b. said...

Cu ani în urmă am fost martorul unie încercări de reintegrare a Morii Roşii - în una din instituţiile de învăţământ superior din Chişinău - dar oare ce s'a întâmplat cu acele lucrări studenţeşti? Poate că acum ar fi utile!

Tuesday, March 25, 2008 11:49:00 PM  
Blogger Rodica Dumbraveanu said...

Ideea e ft buna, cu siguranta Moara Rosie nu e singurul monument/edificiu care ar putea fi restaurat si reutilizat.

Alta e intrebarea...si a fost lansata deja in primu post...


Vladimir, s-a incercat la care universitate/facultate?

Monday, June 09, 2008 12:29:00 PM  
Blogger vladimir b. said...

La Universitatea Politehnica - din cate imi amintesc! Oricum, informatia era cumva mediat de internet, acolo am vazut imagini si ceva comentarii, dar daca nu s'a intamplat nimic concret - o probeaza stare actuala a monumentului...
Fireste, Moara Rosie nu este singurul monument, dar pe mine ma intereseaza acesta cu prioritate. Te bagi sa faci o propunere de reconversie, reamenajare si repunere in circuit a constructiei?!
Mi'ar face placere sa stiu ca se mai intereseaza inca coneva in afara de mine:))

Monday, June 09, 2008 12:37:00 PM  
Blogger Rodica Dumbraveanu said...

La Univesritatea Tehnica (pe vremuri numita politehnica), probabil la facultatea de arhitectura si urbanism, unde imi fac studiile :D...cred..
nu prea am auzit de asa ceva, probabil sa fi fost ceva pt anii mai mari, iar eu oi fi fiind pe atunci in anu' 1..:)

Ma intereseaza, cu siguranta, cu atat mai mult ca oarecum face parte din ceea ce as vrea sa fac pe viitor. Iar istoria si la general monumentele de arhitectura sunt una dintre "durerile" mele cele mai "mari".
Care ar putea fi atributia mea?

Monday, June 09, 2008 1:13:00 PM  
Blogger vladimir b. said...

Desigur, ce-ti spun eu se intampla cu mai multi ani in urma! Acum vreun deceniu sa fie...deci, firesc - nu aveai cum sa stii. Dar in acest moment exista o monitorizare a monumentului din partea ONG-ului Habitat Moldova, cu domnul Ivaschenko in frunte, cu el cel putin am corespondenta si incercam sa cautam solutii...dar, sa ne intelegem exact: suntem intr-o faza de tatonare, nu de solutii. Din pacate, nu exista un interes la nivel oficial,iar fara un parteneriat stat/privat nu putem salva monumentul...
Acum Moara Rosie este in balanta unei firme private de constructii: GLORINAL, poate ai auzit?
Se pare ca GLORINAL ar fi incercat sa o restureze, cu ceva vreme in urma, dar li s-a spus: stop. Acum Moara Rosie sta sa cada.
Acest proiect bloggerist este un jurnal asupra mortii unui monument! Il putem salva de la prabusire?

Monday, June 09, 2008 2:06:00 PM  
Blogger vladimir b. said...

In orice caz, zona urbanistica Moara Rosie a fost investigata si arh. Anatol Gordeev a si luat la un moment dat si premiu pentru asta:
http://www.habitatmoldova.org/experts.htm?lang=ro&idc=8&id=41ee07b377a22

Monday, June 09, 2008 2:22:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Good monument - good discussions about it!

Tuesday, June 10, 2008 12:25:00 PM  

Post a Comment

<< Home